Genkse centrumhandelaars verenigd in nieuwe campagne: “Shoppen in Genk, glimlach inbegrepen”

011 26 30 27 Unizo.genk@unizo.be

100 handelaars uit het stadscentrum van Genk worden de komende weken het gezicht van een unieke campagne om shoppers naar hun stad te halen. Hun sterkste wapen? Een simpele glimlach. “Met deze positieve imagocampagne zetten we onze grootste troef in de kijker: de mensen zelf”, zeggen de partners. Het is de eerste keer dat 4 sterke partners in Genk de handen in elkaar slaan: initiatiefnemer is vastgoedvennootschap Wereldhave Belgium die handelaarsvereniging Centrummanagement, UNIZO Genk en Stad Genk heeft weten te overtuigen om de krachten te bundelen.

De campagne ‘Shoppen in Genk, glimlach inbegrepen’ verschijnt de komende weken en maanden op regionale radio- en tv-zenders, in printmagazines en online. Centraal staan de handelaars zelf, die als een hecht team met hun grootste troef naar buiten treden: een glimlach, die zegt: welkom in Genk-centrum, waar shoppen nog een authentieke, eerlijke en aangename beleving is.

Burgemeester Wim Dries: “Met meer dan 300 handelszaken en 1.000 handelaars en medewerkers vervult het winkelcentrum een belangrijke functie voor de stad en de tewerkstelling. Met deze campagne willen we de handelaars een duwtje in de rug geven. Ze verdienen dat! We investeren graag mee in deze campagne omdat ze goed aansluit bij de inspanningen die we al doen op infrastructureel en economisch vlak om het Genkse stadscentrum te versterken.”

“Inderdaad, zo verfraaiden we ons centrum onlangs nog met de heraanleg van heel wat wegen en pleintjes, maar bijvoorbeeld ook met de nieuwe future proof sfeerverlichting en -muziek”, vult schepen Lotte Trippaers aan. “Ik denk verder ook aan ons subsidiesysteem waarmee we handelaars stimuleren om te investeren en te renoveren of het hele traject dat we samen doorlopen rond ‘het nieuwe winkelen’. We kunnen verder bouwen op een lange traditie van hechte samenwerking met onze handelaars. Succesverhalen zoals Iedereen Donderdagt zijn een mooie illustratie van wat je met verenigde krachten kunt realiseren.”

Naast een goede infrastructuur staan de Genkse handelaars vooral bekend om hun warmte en vriendelijke service. Iedereen kan zich hier welkom voelen.

Kasper Deforche, ceo van Wereldhave Belgium en initiator van de campagne, ziet het ook zo. “Genk heeft als shoppingstad een aantal praktische troeven zoals betaalbare parking in de buurt en weersonafhankelijk winkelen. Er is een klein maar volledig centrum met uitgebreid aanbod, een mix van bekende ketens en lokale kleinhandel en middenstand. De grootste troef zijn echter de mensen zélf. Genk is een warme winkelstad, met diversiteit in alle betekenissen. Dat unieke karakter mag gerust eens benadrukt worden.”

50 jaar Shopping 1

De ‘glimlach inbegrepen’-campagne omvat het winkelgebied van Genk-centrum, ruwweg van het Stadsplein tot en met Shopping 1. “De aantrekkingskracht van ons centrum voor funshopping mag absoluut in de kijker worden gezet”, zegt voorzitter Jochem Martens van UNIZO Genk. “Topwinkels, tophandelaars en topshopping. Die boodschap willen we samen met de andere partners in dit project nog meer naar buiten brengen. Onze Genkse ondernemers werken elke dag, met de glimlach, aan Genk als shoppingstad.”

Rudi Rogiers van Centrummanagement besluit: “In 1968 zette Genk zich op de kaart met het eerste ‘Shopping’-concept in Vlaanderen. Maar de vriendelijkheid en de service is wat Genk volgens onze klanten al meer dan 50 jaar écht uniek maakt. We hebben dezelfde uitdagingen als alle Vlaamse centrumsteden, maar het geloof in de toekomst is groot. De handelaars stonden in de rij om mee te werken aan de campagne en de fotoshoot. Ze trekken eensgezind samen aan de kar. We zijn er zeker van dat we het shoppen in het eigen stadscentrum weer een boost zullen geven.”

Investering

Alle partners dragen bij aan Glimlach Inbegrepen. Zo investeert Wereldhave Belgium het eerste jaar als eigenaar van Stadsplein en Shopping 1 in deze campagne voor Genk Centrum 150.000 euro en nam ook coördinator Andres Lesire onder de arm om deze campagne in goede banen te leiden. Het centrummanagement draagt 20.000 euro bij en de stad Genk 75.000 euro.

Kasper Deforche besluit dan ook: “Wij hebben onze verantwoordelijkheid opgenomen als sterkste partner in het centrum en hopen dat volgend jaar de campagne na evaluatie verlengd zal worden en dat alle partners evenwaardig zullen bijdragen om samen permanent meer shoppers naar Genk te trekken.”

Op de foto: Jochem Martens (UNIZO Genk), Wim Dries (Stad Genk) en Kasper Deforche (Wereldhave)
Op de foto: Jochem Martens (UNIZO Genk), Wim Dries (Stad Genk) en Kasper Deforche (Wereldhave)

 

1 thought on “Genkse centrumhandelaars verenigd in nieuwe campagne: “Shoppen in Genk, glimlach inbegrepen””

  1. Vanaf Shopping waas Genk mijn shoppingstad, na onze verhuis werd het minder tot ik vorig jaar nog eens dagje shoppen in Genk over deed, in de eerste winkel viel mij de super vriendelijke verkoopster op, na een kopje koffie toch nog eens terug langs de etalage waar een mooi kleedje hing, de verkoopster was super vriendelijk en had nog leuke ideeën ook, ik heb me in mijn arm geknepen want dacht dat ik droomde ! Sindsdien kom ik weer regelmatig shoppen in de ondertussen ook mooie stad !

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam
Email*
Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×